今日の 石垣島北部の ダイビング 

7.1:200:150:0:0:panndadarumahaze2:right:1:1:パンダダルマハゼ かわいいですね!:0:
こんにちは
今日はまずは、ジェイミーからです!
Jameie’s Diary, August 13, 2009:
Today was a beautiful day for a dive. We were out on the boat by 9:30 and getting ready to dive at 10:00. The North side of Ishigake is filled with lovely reefs. The first dive site is called Hanadai no ne, made up of two reef pinnacles, starting at 5 meters and going down to 20+ meters. The visibility was quite good today, about 15+ meters, with very little current. I was buddy with a newly certified open water diver, we did some skills to help perfect his buoyancy and then we went for a fun dive. A lot of macro marine life (crabs, sea slugs, shrimp, fairy basslets, anenome fish…), with some larger marine animals (puffer fish, emperor fish, snappers). Over all the coral is healthy, with few a crown of thorns around to keep the reef in check. This dive site is named for the many fairy basslets that live there.
We had lunch at the pier, then onto dive two at 12:30. The second dive site is called Sakae, made up of small mountains of table coral with corridors in between, depth was quite shallow, top of the reef at 4 meters and some of the corridors reaching down to 18 meters. The tour of dive site started in the corridors and we worked our way up to the top of the reef, the scenery literally was a mountain of table corals as far as the eye could see (about 20+ meters). I found the marine life mostly macro, many gnudi branchs, special kinds of shrimp, crabs, small reef fish. Larger size animals were trumpet fish and sweetlips. Again, here the coral is very healthy with few crown of thorns invading the reef.
Overall a great day of diving. A full day of enjoyment on Ishigake island with the Suzuki family!!
こんばんは、研修生の亮佑です。
昨日からUSA出身の 女性インストラクターがやってきました。名前はジェイミーです。
世界の波にのって、ついに海メロもグローバルに攻めていくことになりました!!
お互い片言でコミニケーションをとっていますが、何とかなってしまうものです。
早速、今日はジェイミーに中性浮力の仕方を教えてもらい、だいぶできるようになりました。
僕は久々に潜ったので、魚を見る余裕はなく海底でひたすら中性浮力の練習をしていました。
でも、やっぱり石垣の海はきれいで、海底では魚さんが群をなして泳いでいます。
そんな様子をみていると何故か非現実的な世界にいる感覚がします。
これだけの経験をさせていただけているので仕事で返していかなくては
いけないと感じていながらも、なかなか上手くいきません。
とにかく自分に負けないよう一生懸命頑張っていきたいと思います。
こんばんは、研修生の哲朗です。
5.4:200:150:0:0:teturou:right:1:1:だれ??てつろうくんです。:0:
話は昨日の出来事ですが、夜に町に行くことになりました。
それが普通に行くのではなく、顔に落書きされて行きました。
すごく恥ずかしかったです。周りの人たちは目を合わせてくれませんでした。
あと女子高生に写真撮られかけました。
そして今日の話。
今日は海に行かずにお店で作業をしました。
やっぱり沖縄って感じの日の光でした。日焼けするって言うより火傷する感じでした。
でも、こんな日には絶対ダイビングしたら最高な気がします。
ダイビングが終わったお客さんに今日海に潜った感想を聞いてみました。
「やっぱり台風の影響か、透明度はちょっと悪かったけど、楽しかったよ」って言っていました。
台風の影響って結構長いですね。
石垣島でまだダイビングはしていませんが、アカククリがいると言う事なので
もしダイビングするきかいがあればアカククリを探したいと思います。
皆さん日焼けのしすぎには注意しましょうね。
こんばんはらんこです
今日はハナダイの根と栄に行きました
ハナダイの根では、キンギョハナダイ グルクン ウメイロの群れが
根の上にいます
水深は15mほどで、カクレクマノミ アカククリ サザナミフグ ハマフエフキダイ
など色々な魚がいる根です
地形も特徴的で楽しめます!
栄では一人で素もぐりの練習をしていました
なんとかちょっとずつ出来てきました
フィンなしでの素もぐりはちょっと気合いりますね~
ウエットスーツの浮力ってすごいんですね。
もっと練習します!
それとハナダイの根でガイドデビューしました
が、引率しただけでほとんどガイドできませんでした
後ろからみかねたのか剛さんが、ウミウシやマクロの海老とか
見つけては教えてくれました。
もっと色々魚の名前覚えてお客さんを
楽しませれるようにがんばります!
で、今日は人生で初めて
タコにかまれました!
結構痛いです!
タコの吸盤ってすごいんですね
絶対に離れないんですね
ビックリです。
明日の天気
南東の風  晴れ
小潮 
満潮 13:10 125
干潮 06:49 66
    17:40 106

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です